A Friendship

Bismillahirahmanirahim. Woo woo.. Rajin nya menghupdate blog. Well, cuti sekolah lah katakan. So, cuti buku lah jugak! :D lol. banyak ahh kau! mana boleh! siapa ajar? adik aku. hehehe. menggong. yes yess! alhamdulilah. my result of B.arab tak mencacatkan. :P tak mencacatkan kau kataa? Cukup cukup makan je. *tapii, seriusly aku langsung tak bangga dengan result aku tu. Okayy. Tak pe. Belajar dari kebetulan okayyy! *opss, belajar dari kesilapan. Ehh? kesilapan ke.. kebetulan? Hmm apa apa aje lah kann. 


Alangkah indah nya jika kita ada kawan yang boleh berkongsi segala galanya. Opsss? Segala galanya? jaga jaga! Hahaha. No. I mean, kawan yang sanggup berkongsi susah dan senang dengan kita. I admit, memang susah nak cari 'kawan sejati'. Sahabat sejati susah senang sehidup semati. Susah, kan? Emm, tak susah. Cumaa cumaa #bukansenang. Hahaha. Tuu, bukan ke hastag megat? Hee. 

Yeahh. Tak dinafikan mencari kawan memang senang. Tapii type of friend yang macam mana? kawan untuk suka suka (hu ha hu ha) memang senangg. Tapii, yang susah nya nak jumpa kawan yang sedia berkongsi suka dan duka :') Seorang teman yang sentiasa kasi semangat dan dorongan kepada kita. Someone yang sanggup menerima kita seadanya. Tak kira lah, kawan dia teruk macam mana pun, tapi dia tetap mengaku dia adalah temannya. Seseorang yang sentisa menghormati keputusan temannya or what else lah.

Someone who can accept her friend even she's badly. Because she knows, no body perfect in this world. Kawan yang boleh 'masuk' dengan kita. Means, satu kepala. Eh ehh, bukan satu kepala dua jasad tuu. Satu kepala, means boleh 'ngam'. Haa.. blurr lagi? Lu pikir ahh sendiri. Malas nak explain. :P 

Alahh, kalau ada yang tersalah faham tu biasa lah. (means, gaduh) kalau dalam rumah tangga ada bergaduh, inikan pula dalam persahabatan.

Haa, okay. Kita story tentang A friend, right? How about.. I tell who my beloved Bff's ? Taraaaa! 
Ehh, nama dia bukan tara lah. Nama dia BesyaFiYu. Besyafiyu? Wahh! sedap nya nama! Besyafiyu terdiri daripada empat orang pengawas. :P Nabilah for short Bella. Aisyah for short sya. Ehem ehemm! That's my name. Oh yaa! That's me. Afiqah for short fyqa. Wahyu for shortest ayu. Yeahh. Dia memang ayu likes her name. And, my friend jarak jauh is Aiman. Ehem ehem. Ingat lelaki leteww. hahaha. 

                         *besyafiyu. Budak yang pakai baju putih tu tak termasuk. ;P

Nabilah. She is my Ayang! *eeeuuww. mengade nya ayat. Kami macam belangkas. Dimana ada dia, di situ ada aku. Huehuehue. Dimana ada aku, disitu ada dia. :p Jeles? lantak kau ahh! Dia ni cantik.. Muka dia like Izara Aishah! Woww! Untung lah! aww. jelesnyaa! kalau nak tahu muka macam mana, bayang kan muka Izara. She very very like chocolates. So guys, kalau nak tackel dia please give her chocolates okayy?  terima atau tidak, belakang citer. :P 
Rapat dengan dia sejak akhir tahun form1 until now. And i hope my friendship will sustainable forever. Aku sayang dia!! she like one of my rainbow. Please don't stole her from me! If you do.. I'll kill you!! lol (dlm gambar, yang tengah khusuk main phone)

Second, Afiqah. Kalau dalam gambar yang dekat atas tu, dia tengah pegang camera. Aku jeles tengok bulu mata dia je. Hehe. Cantikk woo bulu mata dia. :D Rasa nak curi curii je. Dia, ni dah ada 'husband' gituu. So, tak payah lah tackle dia. nanti hubby dia marah. uwekks. *tengok, walaupun aku benggang dengan kauu. Tapi, aku still anggap kau kawann, tau. Walauapapun, aku sayang kau jugak lah.

Wahyu. Budak yang pakai baju pink sambil baca komik tu. She's so gorgeous. Mata dia sepet sepet, tauu. Mata dia cantik. Even dia tak pakai celak pun, tapi kalau kita tengok macam mata dia pakai celak. Oh yaa, one more thing dia juga merupakan jiran sebelah rumah aku. She's agak blurr dan comel! Tapi, bila marah. Mak aihh, seramnyaa. :P Walauapapun, aku sayang kauuu! muahh pipi kanan pipi kiri. p/s: Jangan Ambik Dia Dari Akuu. Aku Sayang Dia. 

   *my Adlina yang pakai pashmina biru tu

Her name is Adlina. *opss. Hehe saja je, panggil dekat sini Adlina. Act, aku panggil dia Aiman. because nama dia Aiman Adlina. Mana mana pun boleh. *Aiman, kau tak kesahh kan? hehe. Dia pandai. Selalu dapat the highest mark setiap ujian tau. Prfff. Pandainyaa. She very like k-pop. Dulu, dia lah yang ajar aku pasal k-pop ni. Huhu. Dia ni, cantik kan? tengokk tu dia senyum. *opss, see. Dia senyum dekat aku lah! ;3  
Now, kitaorang dah tak satu sekolah dah.. Dia dah pindah rumah dekat Bangi. so, dia sekolah dekat sana lah. That why, tadi aku kata 'kawan aku jarak jauh' lol. Kitaorang contact pun, guna phone dan twitter je. Agak agaknya, kau rindu aku tak? hehe. Okay. Aku sayang dia. Tolong Jangan curi dia dari aku, tauu. nanti aku babap, tahuu lah! hahaha

Yeahh. So semua besties aku semua cantik cantik cun melecun, kan kann? Diaorang semua ni, kan. Gila gila dan tak betul. Diaorang ni kira 'sporting' lah jugak! :P Hahaha. *opss. Ekceli Fyqa, Ayu, dan Adlina diaorang dah pindah sekolah. Uwaa. Tinggallah hanya diriku dan Nabilah. :| nasib baik ada Nabilah.. Kalau nabilah left me? Tinggallah aku sesorang.. *uhukks sadisnyaa. So, pesanan to my 'belangkas' 

Please don't leave me like they're leave me. :'(
To all my besties, I want you're know that I really Love you all and I will never forget you're from my memories. I hope you're also dosen't forget me. I hope this friendship will last forever. :)

2 comments:

  1. yayayayayayay.. sayang kau aisyah :) tripledouble kau memang superdupa lar.. huhu kau lar bestfriend aku yang paling best :3

    ReplyDelete
  2. @aimanadlina Hehe. Thanks aimann! And thanks jgk for the award. lalala :3 kau punn. and aku sayangggg besties aku. Termasuklah kau. :D Btw, aku tengah kembang ni.. hehe

    ReplyDelete